[Fedora-cs-list] Ceska prirucka z Fedora.cz

Lubomir Kundrak lkundrak at redhat.com
Mon Aug 6 15:27:36 UTC 2007

Ahoj Adam,

On Mon, 2007-08-06 at 16:58 +0200, Adam Pribyl wrote:

> Nevypada to spatne, este by to chtelo obrazky.

To je uplne holy neopracovany draft. Obrazky, font facy, linky a kadeco
este. Bude hned ako si najdem cas :)

> Diky, ze si ocenil nasi nekolika letou praci jako "nizka kvalita". Kazdy
> text je subjektivni vyjadreni autora (i zdrojovy kod).

Oh, asi som zase zbytocne hruby, ospravedlnujem sa. Nizkou kvalitou som
myslel skor to, ze by mohla byt vyssia, ak by sa zapajalo viac ludi.
Podla mna mnohych potencialnych editorov mohlo odradit, ze nemozu
jednoducho zrobit ziadnu zmenu. Keby to bolo zle, tak by som nevenoval
svoj cas skriptu parsujucemu taku obludnost ako dokuwiki ;)

> Prave o tom diskutujeme. Za dva roky se mi ozvali tri lidi, kteri meli
> zajem neco delat, z toho jen jeden - Michal se skutecne ujal prirucky a
> vede ji s maximalnim nasazenim, ostatni nevykazuji zadnou aktivitu. Z
> tohoto duvodu jsme se prozatim priklaneli k nazoru, ze otevrit prirucku
> sirsi verejnosti je zbytecne a riskatni kuli spamu a ztrate kontoly nad
> obsahem - protoze kazdy tam napise svuj subjektivni nazor, ze. Pokud
> skutecne je zajem, pak neni problem povolit verejne registrace.

O tom je wiki -- dakto daco zvandalizuje, tak sa to jednuducho vrati
naspat.

> Jinak zpusob jak se k wiki dostat je zde:
> http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=fcz:jak_pomoci#na_koho_se_obratit_a_jak_postupovat
> Hadam, ze je asi tak 10x jednoduzsi nez se dostat do fedoraproject.org.

Tak mozem poprosit o ucet? Napis mi prosim off-list.

Co sa tyka niektorych veci, ktore komplikuju konverziu do docbooku, a
vyzeraju skaredo vyrenderovanie cimkolvek inym ako dokuwiki, ale
evidentne boli zamyslane pisatelom ako feature (trebars pevne lamanie
riadkov, zvyraznovanie prvych pismen skratiek, FAQ-like oblududne dlhe a
caste nadpisy nad kratkymi odstavcami a tak), tak to by som nerad menil
vo wiki, ale udrziaval v CVSku so skriptami sadu patchov.

> Z puvodniho textu nezbylo skoro nic - aspon co muzu soudit. To nic nemeni
> na tom, ze sme vychazeli s GNU FDL a tedy text by mel byt pod GNU FDL.
> Nejsem na licence rozhodne odbornik - paticka je standard dokuwiki a
> nejsem si jist na co se tamni CC vztahuje ani jak ji lze kombinovat s FDL.

Vdaka za objasnenie.

CC nieje kompatibilna s FDL podla FSD [1]:
> "Please don't use it for software or documentation, since it is
> incompatible with the GNU GPL and with the GNU FDL."

[1] http://www.fsf.org/licensing/licenses/

Najjednoduchsie by snad bolo vyhodit tu paticku, a obsah, ktory by sa vo
wiki mohol sirit podla dakeho CC oznacit ina.

> Takze oteviram diskusi o otevreni prirucky, resp. wiki na fedora.cz

+1

s pozdravom,
--
Lubomir Kundrak (Red Hat Security Response Team)