initscripts - shut down? i još po nešto

Bojan Jovanovic bojov at fon.rs
Sun Oct 19 23:31:01 UTC 2008

Miloš Komarčević wrote:

> Mada kažu ljudi u struci često i "obori sistem" i sl. Meni zvuči skroz
> cool, onako "majstorski" žargon, ali ako se ostalima čini
> neprofesionalno, onda će biti spuštanje.

Možda mogu da se smatram čovelom iz struke posle 23+ godina bavljenja
računarima ;) Joj ne da ga obaram, nego mi nekad dođe da ga izbacim kroz
zatvoren prozor. :)
Kroz celu golgotu koju smo prošli, u polušaju pravljenja osnove
zajedničkog rečinka za projekte ministarstva, jedna teza izrečena u
celom tom misaonom procesu me je jako dojmila. A to je da  (probamo da)
približimo svet računara, a posebno slobodnog softvera, običnim
smrtnicima. A sa druge strane me je užasavalo kad odem kod majstora da
mi zameni gurtnu jer se razjela :))))
E sad, žargosnki rečeno obaramo sistem. Mada sve što podižem, ne podižem
ga da bih ga oborio, nego kulturno spustio. Obaram ga kad me iznervira,
jer odbija saradnju. Čak štaviše, često Linux-e/Unix-e/BSD-e "šutnem" da
prihvate promene konfiguracije.
Koja je ta mera po kojoj treba ići, da ne postanemo auto-mehaničari, da
nam ne zblajzne kaiš, a da nam ne zariba kataklinger :))
No šalu na stranu, mislim da je skroz u redu da, zvanično bude
spuštanje, a da ipak u žargonu ostane obaranje.

> [...]
> ovom ciklusu.
>
> Statistika (Damned Lies - DL) zna da se zakoči pa ne bude osvežavanja
> par dana dok neko ručno ne ubije neki cron posao. Tako da ja obično
> proverim i direktno u VCS riznicama - kroz Transifex, pa na spisak
> modula, pa svaki ima gore desno ikonicu koja je veza ka VCS reznici
> gde je modul smešten, pa onda ručno preuzimam pot i naše po datoteke
> da bih video stvarno stanje stvari. Mukotrpno i sporo, ali se sve
> nadam se da će integracija DL-a i Tx-a jednog dana proraditi...
>
> Pozdrav, i čujemo se ovih dana oko završnice!

Definitivno ćemo morati da im dopišemo cronove, da rade kako treba. :)
Jer i onako sad prepravljam rc.sysinit da radi kako treba sa
diskless/stateless stanicama. :) Bre, ponekad se zapitam da su oni došli
sa ovih naših prostora, zakomplikuju do boga miloga.
Promenili su i zakomplikovali sad sa 9-tkom baš baš celo dizanje
sistema. Mada ruku na srce, radi nikad bolje u x86 modu. Ali zato
x86_64, nikad nekompatibilnije.