[Fedora-cs-list] Re: Ceska prirucka z Fedora.cz

Michal Mackanic michal_mackanic at volny.cz
Tue Aug 7 18:31:01 UTC 2007

On Mon, 6 Aug 2007, Lubomir Kundrak wrote:

> Ahojte chlapci a dievcata,
>
> Ujimam sa pravidelneho prevodu do PDF. Nejake prve, aj ked zvacsa
> nekompletne nacrty ako by to mohlo vyzerat su tu: [1]. Snad sa na mna
> nikdo nebude hnevat, ked sem capnem skripty dakedy neskor.
>
> [1] http://people.redhat.com/lkundrak/fedora-handbook/

Dobry - plne "skriptovany" prevod by se opravdu hodil. Zatim nam to dela
pan Moravec (pred par dny dodal pdf verzi prirucky), ale co jsem slysel,
predelavat to do pdf je pry pekny opruz...

> Dalsia vec, ktoru mam na srdci je relativne nizka kvalita tohto textu.
> Myslim tym kraviny typu "Projekt Multics byl na svou dobu příliš
> ambiciózní a v důsledku neuspokojivých výsledků byl zrušen,"
subjektivne
> dojmy autora, ktore niesu univerzalne platne, a tudiz citatel z nich
> nema nic, az nechutne hacky v DokuWiki markupe.

Diky - to oceneni opravdu pohladilo u srdce. Ta kapitola mela plnit
jakousi funkci uvodu. Jak jsem uz nekolikrat zminoval Covexovi i jak
pisu v prirucce - neni to dogma jsem pripraven akceptovat pripadne
pozmenovaci navrhy. Hlavni problem je ten, ze jich zatim zas tak moc
neprislo...

BTW: To, ze byl Multics ukoncen a ze nesplnil puvodni cile neni
subjektivni pocit, ale skutecnost ;).

> Daval by som to za vinu tomu, ze do wiki neprispieva komunita (aspon
ja
> som teda nenasiel sposob, ako by som sa mohol zaregistrovat, prihlasit
> nieco opravit). Neslo by s tym nieco spravit?

No, ja myslim, ze kdyby nekdo chtel, tak by si k nam cestu nasel. Ja
jsem Covexe taky neznal. O tom, ze schani lidi, jsem se dozvedel (tusim)
z jednoho jeho prispevku na rootovi.

> Tretia vec je licencovanie. Original textu je sireny podla GNU FDL. Je
> mozne to len tak prelicencovat pod CC, ako hovori paticka na
fedora.cz?

Jak rikal Covex - z puvodni prirucky zbylo tak maximalne 10%. Bohuzel
ani ja nejsem pravni expert, takze nejsem schopen se k tomu vyjadrit.

> Krasny dnik praje
> --
> Lubomir Kundrak (Red Hat Security Response Team)

Macky