[Fedora-he-list] תרגומים מקולקלים שהגיעו לgnome-packagekit בפדורה ממעלה הזרם

Mark Krapivner mark125 at gmail.com
Fri Jul 2 13:00:09 UTC 2010

> היום התקנתי פדורה Rawhide על מכונה ווירטואלית, ונדהמתי לגלות שמשהו "התקלקל"
> בתרגומים של Packagekit.
> במקום החל כתוב החלה, במקום ניקוי כתוב פינוי, במקום הוספה או הסרה של תוכניות
> - הוספה או הסרה של יישומים על המערכת.

אדוני מתבקש להירגע.... שום דבר לא התקלקל ולא קרה שום אסון. הכל תקין בתרגומים
האלה, הכל נכון ומדויק.

פדורה היא ההפצה היחידה שמשתמשת בPackageKit בברירת מחדל, לכן לדעתי לנו צריכה
> להיות שליטה על התרגומים של היישום הזה, והתרגום צריך להתבצע *לפי הסטנדרטים
> שלנו*.

ממש לא פדורה זו לא ההפצה היחידה.
Kubuntu,opensuse, foresight עובדים packagekit כברירת מחדל והפצות כמו מנדריבה
וג'נטו מספקות אפשרות להתקנה שלו ואולי אפילו ישתמשו בו בעתיד כברירת מחדל.
ובקשר לתרגום, התרגום של packagekit עצמו מנוהל על ידי צוותי התרגום של פדורה
אך התרגומים עבור המנשקים הגרפים, gnome-packagekit עבור gnome ו־Kpackagekit
עבור KDE, הנחשבים לרכיבים של שולחנות עבודה אלו, מנוהלים על ידי צוותי התרגום
שלהם וזכותם לקבוע את כללי התרגום שלהם.

המתרגם שקילקל לנו את התרגומים הוא ירון שהרבני, שהודעה זו נשלחה גם אליו.
> דרגתו בגנום היא Committer, מה שאומר שהוא יכול לשלוח תרגומיםבלי שאף אחד יבדוק
> אותם.

 הוא הרס תוכנה ש*היתה מתורגמת כמו שצריך*. התרגום כרגע לא מובן. כמובן שהוא
> תרגם את זה לפי הכללים השנויים במחלוקת של מיזם גזר, *שביצירתם לא שותף באופן
> פעיל אף מתרגם מפדורה! *הכללים שמתאימים למיזם גזר, או לתרגום באובונטו, *אינם
> בהכרח מתאימים לפדורה*.

*זה היה מיותר לגמרי.*
ירון זמן רב מתרגם יישומים בגנום ומבצע עבודה מצוינת, אם לפי דעתך הוא עשה טעות
(זה יכול לקרות, הוא רק בן אדם) תפנה אליו אישית, בלי להכפיש את שמו.

וסתם שאני אבין, מה שנוי במחלוקת בכללים של מיזם גזר? ומה מפריע לך לתמוך במיזם
הזה?
אני אישית תומך בזה, אני חושב שיצירת מקום מרוכז למתרגמים בפרויקטי תוכנה
חופשית עם כללי עבודה אחידים זה רעיון לא רע ויתרום לשיפור העבודה ולמשיכת
אנשים חדשים.

ומה לא מתאים לך מדיוק ב־"הכללים שמתאימים למיזם גזר, או לתרגום באובונטו, אינם
בהכרח מתאימים לפדורה"? ראית את התרגום של אובונטו 10.04? העבודה שנעשתה שם
מאוד איכותית ויש מה ללמוד.

אני מקווה מאוד שלא נגרר לוויכוח מיותר ונפעל לכיוון של שיתוף פעולה.
המשך יום נעים :)